Tel: 0031 (0)43-455 2665

Landbouwwinkel.nl is dé groothandel in landbouwtechniek en dierbenodigdheden. Onderdeel van Rademaker Mechelen.

Veel gestelde vragen

WebwinkelKeur Webwinkel Keurmerk

Veel gestelde vragen

 
Onderstaand vindt u de antwoorden op veel voorkomende vragen.
  • Staat je vraag er niet bij?
  • Je vindt de informatie ook niet bij het product?
  • Stuur in dat geval een mailtje naar info@landbouwwinkel.nl om jouw eigen vraag te stellen
 


VRAGEN:
 
Hoe werkt de Landbouwwinkel.nl Webshop?
Als je een product wilt bestellen, vult dan het gewenste aantal in bij het betreffende product. Dan klik je op het winkelwagen-icoontje ernaast. Als de winkelwagen is gevuld met alle gewenste producten, kun je de inhoud bestellen. Daartoe klik je op het onderstreepte woord "winkelwagen" rechtsboven op de hoofdpagina. Vervolgens word je stapsgewijs door de bestelprocedure geleid. 
 
Zijn de prijzen in de Landbouwwinkel.nl Webshop inclusief of exclusief BTW?
Alle vermelde prijzen in de Landbouwwinkel.nl Webshop zijn exclusief BTW, tenzij nadrukkelijk anders vermeld. Normaal staan bij elk product echter zowel de prijs met en zonder BTW vermeld. Exclusief BTW betekent dat als je particulier bent, de vermelde prijzen met het actuele Nederlandse BTW-tarief verhoogd moeten worden, om het te betalen bedrag inclusief BTW te berekenen. Als je bestelt, wordt dit automatisch in de bestelprocedure uitgerekend. Als je bestelt als buitenlands bedrijf binnen de EU, dan kan tegen 0% BTW (intracommunautair) worden aangekocht, onder voorwaarde van vermelding van uw geldig buitenlandse BTW-nummer en de voorwaarde dat u van de BTW regeling gebruik mag/kunt maken. Dit kunt u zelf in de bestelprocedure aangeven.
 
Hoe bestel ik een product dat geen bestelcode heeft of een product dat niet via de webshop in de winkelwagen geplaatst kan worden?
Hiertoe kun je Landbouwwinkel.nl eenvoudigweg een email sturen met vermelding van het gewenste product. Of je gebruikt het bestelformulier. Vermeld ook het complete aflever- en factuuradres en het telefoonnummer waarop je overdag bereikbaar bent. Wij nemen vervolgens contact op. Het fax-bestelformulier kun je downloaden op de "Download"-pagina.
 
Ik heb nog nooit bij Landbouwwinkel.nl besteld, kan ik zomaar bestellen? 
Jazeker, je kunt eenvoudig bij ons bestellen op verschillende manieren. Zie de pagina "Hoe bestellen?" onderaan de webpagina

Hoe kan ik klant worden bij Landbouwwinkel.nl? 
Door middel van de plaatsing van je eerste bestelling bij Landbouwwinkel.nl word je automatisch aangemaakt als nieuwe klant bij Landbouwwinkel.nl

Hoe kan ik voor het eerst via het internet bestellen? 
Kies de gewenste producten en voeg deze toe aan jouw winkelwagen. Vervolgens kun je de inhoud van de winkelwagen bestellen en jouw gegevens invullen.

Hoe weet ik of mijn bestelling via internet goed is doorgekomen? 
Als je een bestelling plaatst via de website www.rhmtrade.comwww.landbouwwinkel.nl of www.landbouwwinkel.be, dan  krijg je per e-mail een automatische bevestiging van de bestelling. Daarom is het erg belangrijk dat je het e-mailadres goed invult. Deze bevestiging is een automatisch gegenereerd bericht. Zodra betaling is ontvangen, krijg je de factuur per email toegestuurd. Als je geen orderbevestiging ontvangt na je bestelling, dan is je bestelling dus niet goed doorgekomen. Neem dan even contact met ons op, of probeer het opnieuw.

Kan ik op internet zien wat de verwachte levertijd is?
Ja. De meeste artikelen zijn uit voorraad of op korte termijn (1 à 2 weken) leverbaar. Wij zijn soms afhankelijk van leveranciers of deze levertijden gehaald kunnen worden. Het kan onverwacht voorkomen dat een leverancier het artikel niet meer voorradig heeft waardoor de levertijd vertraagt. Bij actie en aanbiedingsartikelen bestaat daarnaast de mogelijkheid dat het artikel niet meer of niet direct leverbaar is omdat een andere klant u nét voor was en dit nog niet verwerkt is in het systeem. Uiteraard ontvangt u dan hiervan bericht en in overleg zal bekeken worden welke oplossing wenselijk is (annulering, alternatief product, of wachten).

Kan ik ook bestellen als ik niet in Nederland woon? 
Absoluut. Hiervoor gelden in sommige gevallen wel andere voorwaarden i.v.m. facturering of verzending. Zo komen er bij sommige producten vrachtkosten bij de bestelling (voor België is dit zeker niet altijd het geval). Deze kosten zijn afhankelijk van het gewicht van het pakket en het land van bestemming. Naar landen buiten Nederland leveren wij alleen na vooruitbetaling. Als het volledige factuurbedrag door Landbouwwinkel.nl is ontvangen worden uw goederen geleverd. Voor zowel binnen- als buitenland zijn verschillende veilige en vertrouwde online betaalmethoden beschikbaar.
 
Op welke manieren kan ik in de Landbouwwinkel.nl webshop betalen?
Zie de pagina "Betaalmethoden"

Hoe te betalen vanuit het buitenland?
Zie de pagina "Betaalmethoden"

Krijg ik ook een factuur?
Ja, zie de pagina "Betaalmethoden"
 
Kan ik ook producten bestellen onder rembours?
Ja, zie de pagina "Betaalmethoden"
 
Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Zie de pagina "Verzendkosten"
Geldt er een minimum orderbedrag?
Via de webshop wordt het minimale orderbedrag automatisch aangegeven bij uw bestelling. Het is dan niet mogelijk voor minder dan het minimale orderbedrag te bestellen. Voor sommige kleine orders kan het ook zijn dat het wel mogelijk is, maar dat er "kleine orderkosten" worden berekend. Dit is voor ons noodzakelijk om u toch te kunnen helpen met kostendekkende uitlevering van dergelijke kleine bestellingen. Informeer naar de uitgebreide voorwaarden bij de klantenservice.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd? 
Bij pakketjes of pallets duurt dat normaliter slechts enkele dagen. Het kan echter afhankelijk van de vervoerder of de voorraadsituatie voorkomen dat het langer duurt, dan krijg je hiervan natuurlijk een bericht. Als je heel dringend een product nodig hebt, dan kun je ons het beste vooraf even contacteren over de (verwachte) levertijd. Bij voorkeur per email, maar bellen mag natuurlijk ook.
 
Door wie wordt de bestelling bezorgd? 
Afhankelijk van het bestelde goed worden deze bezorgd door Landbouwwinkel.nl zelf, een koerier, expediteur, of vrachtvervoerder. Grote pakketten worden vaak op een pallet bezorgd. Bepaalde artikelen worden als bouwpakket geleverd (bijv. hooiruiven) i.v.m. transport.  Let op: het is (vaak) niet mogelijk om artikelen te laten afleveren op een postbus als afleveradres. Informeer daarom altijd vooraf of dit mogelijk is.
 
Kan ik een tijdstip voor bezorgen afspreken? 
Soms is het mogelijk een exact tijdstip voor bezorgen af te spreken, maar neem gerust even contact op om deze mogelijkheden te bespreken. Ben je niet vaak thuis dan is het vaak ook handig een ander afleveradres op te geven waar wel vaak iemand thuis is (bijvoorbeeld een bedrijf of bewoner in de buurt). 
 
Bestellen?
Afgegeven of vermelde levertijden, zowel mondelijk, schriftelijk of via de webshop zijn slechts ter indicatie. In de regel wordt de bestelling binnen de aangegeven levertermijn uitgeleverd. Wanneer de levering niet mogelijk is binnen 30 werkdagen krijg je daarover bericht. 
 
Levert Landbouwwinkel.nl ook in het buitenland? 
Wij leveren de meeste producten door heel Europa. Hiervoor gelden in sommige gevallen andere tarieven of voorwaarden. De vrachtkosten zijn afhankelijk van het gewicht van het pakket en het land van bestemming. Opmerking: Dit geldt niet voor alle productgroepen. Sommige producten of merken kunnen niet in het buitenland geleverd worden!
 
Kan ik mijn bestelling ook komen afhalen? 
Afhankelijk van het bestelde artikel is dat mogelijk, echter uitsluitend op afspraak. Sommige goederen worden echter rechtstreeks, vanuit het centraal magazijn of af fabriek aan u geleverd en is afhalen niet mogelijk. Informeer naar de mogelijkheid om de goederen bij Landbouwwinkel.nl  af te halen indien dit niet duidelijk bij een product vermeld staat. Stuur ons een email of bel de klantenservice: 0031 (0) 43 455 2665
 
Levert Landbouwwinkel.nl ook in het weekend? 
Ja, kleine bestellingen kunnen (via post) en bij grotere artikelen regionaal in Midden- en Zuid-Nederland en de Duitse en Belgische grensregio. In andere regio's wordt via reguliere pakketdienst / transporteur normaal alleen op werkdagen uitgeleverd. Informeer per email naar de mogelijkheid om je bestelling via ons eigen vervoer in het weekend te laten leveren. Vermeld het gewenste artikel, de postcode en de gewenste afleverdag. 

Kan ik de bestelling op een ander adres laten bezorgen? 
Ja, vaak is dit zelfs erg handig. Bijvoorbeeld als je zelf de goederen niet in ontvangst kunt nemen. Het is mogelijk het pakket dan op een ander adres te laten afleveren, waar bijvoorbeeld doordeweeks altijd iemand aanwezig is. Je kunt dit bij de bestelling aangeven. Door één adres als factuuradres op te geven en het andere adres als afleveradres. Vermeld ook altijd het telefoonnummer waarop jezelf overdag te bereiken bent.
 
Zit er garantie op de bestelde artikelen? 
Zie de pagina "Garantie | retouren"
 
Hoe dien ik een garantieaanvraag, service-aanvraag, informatie-aanvraag of klacht in over een gekocht artikel bij Landbouwwinkel.nl?
Zie de pagina "Garantie | retouren"
 
Kan ik cadeaubonnen of waardecheques ook inwisselen tegen contanten?
Nee, alle waardecheques of cadeaubonnen van Landbouwwinkel.nl zijn uitsluitend inwisselbaar voor artikelen uit de Landbouwwinkel.nl Webshop. De waarde of een gedeelte daarvan wordt niet in contanten of per bank uitgekeerd, en is niet omwisselbaar. Je dient dus minimaal voor de waarde van de cadeaubon / waardecheque artikelen te bestellen om deze volledige waarde te verzilveren.
 
Ik heb een onderdeel nodig van een Landbouwwinkel.nl product, maar kan het op de site niet vinden
Als je ons een e-mail stuurt met een duidelijke omschrijving van merknaam en typenummer ontvang je een offerte van ons. Als je vervolgens akkoord gaat met de offerte, dan ontvang je van ons een e-mail met daarin een Ideal betaallink voor de vooruitbetaling van de bestelde producten.
 
Kan ik ook diergeneesmiddelen kopen bij Landbouwwinkel.nl?
 
Ja, dat is mogelijk maar er is speciale regelgeving ten aanzien van geneesmiddelen:
De Europese wetgeving kent 2 categorieën (kanalisatie/afleverstatus) voor diergeneesmiddelen:
 
1. Prescription Only Medicine (POM: op recept van een dierenarts)
2. NON-Prescription Only Medicine (NON-POM: vrij verkrijgbaar zonder recept (VRIJ))
 
In Nederland is de POM-categorie ingedeeld in 3 subcategorieën: UDD, UDA en URA. In Nederland zijn diergeneesmiddelen, afhankelijk van de aan het diergeneesmiddel verbonden risico’s voor dier- en volksgezondheid, ingedeeld in totaal 4 categorieën, namelijk:
VRIJ: Vrij verkrijgbaar zonder recept – Diergeneesmiddelen die vrij verhandelbaar zijn
URA: Uitsluitend verkrijgbaar bij een dierenarts of op recept van een dierenarts bij een apotheek of leverancier met een vergunning
UDA: Uitsluitend verkrijgbaar bij een dierenarts of op recept van een dierenarts bij een apotheek – Diergeneesmiddelen die uitsluitend door de dierenarts of een apotheker – op recept van een dierenarts – aan de houder van dieren mogen worden afgeleverd
UDD: Uitsluitend door dierenartsen te gebruiken – Diergeneesmiddelen die uitsluitend door de dierenarts mogen worden toegediend en daarom niet rechtstreeks mogen worden afgeleverd aan de houder van dieren.
 
Landbouwwinkel.nl heeft vergunningen voor het leveren van geneesmiddelen uit de categorieën URA en VRIJ.
 
De Europese diergeneesmiddelenrichtlijn (Richtlijn 2001/82/EG) stelt in de artikelen 17, 65, 67 en 68, regels over kanalisatie/afleverstatus van diergeneesmiddelen. Artikel 8 van de Europese diervoederrichtlijn (Richtlijn 90/167/EG) stelt overeenkomstige regels voor diervoeders met medicinale werking.
 
In nationale regelgeving is kanalisatie vastgelegd in artikel 2.21 van de Wet dieren, in de artikelen 5.7 tot en met 5.10 van het Besluit diergeneesmiddelen en de artikelen 2.13 tot en met 2.18 van de Regeling diergeneesmiddelen.
Op 1 juli 2016 treedt de nieuwe beleidsregel in werking. Het aCBG, afdeling Bureau Diergeneesmiddelen geeft in opdracht van de Staatssecretaris van Economische Zaken uitvoering aan deze beleidsregel. Zo het zich nu laat aanzien, blijft de kanalisatie/afleverstatus voor het overgrote deel van de bestaande handelsvergunningen ongewijzigd. Details over bovenstaande zijn te lezen op de website van College ter beoordeling van Geneesmiddelen. 
 
Kan ik ook plaagdier bestrijdingsmiddelen kopen bij Landbouwwinkel.nl?
 
Ja dat is mogelijk. Landbouwwinkel.nl verkoopt grootverpakkingen rattengif en muizengif (rodenticiden) voor plaagdierlicentiehouders en ongediertebestrijders.
 
Bent u in het bezit van een geldig bewijs van vakbekwaamheid uitvoeren knaagdierbeheersing agrarisch bedrijf? Dan kunt u bij ons de grootverpakkingen rattengif en muizengif (rodenticiden) bestellen. Hiervoor hebben wij wel vooraf een kopie nodig van uw pasje met bewijs van vakbekwaamheid voor de uitvoering van knaagdierbeheersing. Dit geldt voor de verpakking waarbij vermeld is dat deze uitsluitend bestemd zijn voor professioneel gebruik.
 
Bijna alle merken ratten- en muizengif: het assortiment van Landbouwwinkel.nl is enorm, met o.a.: Storm, Rodilon, Super-Caïd, Klerat, Sorkil, Talon.
 
U kunt de grootverpakkingen rattengif en muizengif (rodenticiden) uitsluitend online bestellen. Telefonische bestellingen worden niet aangenomen. Ook is het uitgesloten dat wij professionele rodenticide (rattengif en muizengif) verpakkingen leveren aan agrarische bedrijven zonder bewijs van vakbekwaamheid of aan particulieren. Ook kunnen er voor de verkoop in bepaalde landen beperkingen zijn.