Garantie | retourneren bij Landbouwwinkel.nl

 
 
RUILEN, RETOURNEREN en HERROEPINGSRECHT:
 
Waar vind ik het retourformulier?
 
Is het mogelijk goederen retour te sturen na aankoop? 14 dagen bedenktijd voor consumenten!
Is het een consumentenaankoop? Dan heb je het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na de annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Als het een consumentenaankoop betreft kun je namelijk gebruik maken van het herroepingsrecht met een zichttermijn van 14 dagen na de aankoopdatum. Na deze zichttermijn is de koopovereenkomst een feit. Binnen deze 14 dagen geldt het herroepingsrecht om de goederen aan te melden voor retourzending. Daarna kunnen de goederen binnen 14 dagen in de originele verpakking geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. De kosten voor het retoursturen van jou thuis naar het magazijn van de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze zelf te maken pakketkosten bedragen binnen Nederland bij de meeste pakketdiensten indicatief circa € 7-15 euro voor kleine pakketjes, afhankdelijk van het gewicht. Voor grote producten, pallets en volumegoederen kan dat natuurlijk een veelvoud hiervan zijn. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. 
 
Je mag het product slechts in die mate uitpakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden. Als je van het herroepingsrecht gebruik maakt, zul je het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan het door Landbouwwinkel.nl aangewezen retouradres dienen te retourneren. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact opnemen via ons contactformulier, of stuur ons een email. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. We willen je vragen hierbij gebruik te maken van het retourforumulier / consumenten herroepingsformulier (klik op de voorgaande link om dit formulier te downloaden). Bij zakelijke aankopen is het consumenten herroepingsrecht niet van toepassing.
 
Zijn er voorwaarden bij het retoursturen van goederen?
Als je goederen retour wilt zenden, is dat bij consumenten aankoop mogelijk. Dan dien je eerst contact met ons op te nemen. Dit kan zowel telefonisch +31 (0) 43 455 2665 of per email. Je downloadt, of ontvangt van ons een retourformulier, dat compleet ingevuld met de goederen mee retour gezonden dient te worden. Retourzendingen die niet conform onze retourprocedure na schriftelijke toezegging worden teruggestuurd, worden niet in behandeling genomen en voor jouw rekening teruggestuurd. In het geval je ongefrankeerd of onder rembours goederen retour zendt worden deze kosten door Landbouwwinkel.nl in rekening danwel in mindering gebracht.
 
Voorwaarden bij het ruilen en/of retourneren van artikelen: 
- Het betreft geen zakelijke aankoop, maar een consumentenaankoop.
- Bij consumentenkoop is de zichttermijn van 14 dagen na afleverdatum nog niet verstreken. 
- Je maakt bij voorkeur gebruik van het online retourformulier.
- Het artikel is schoon, compleet en onbeschadigd. 
- Het artikel is niet gebruikt (het passen van kleding wordt niet als gebruik gezien, mits niet gekreukt en juist gevouwen). 
- De (fabrieks)verpakking is origineel, onbeschadigd indien redelijkerwijs mogelijk en niet beschreven. 
- De retourzending wordt degelijk verpakt zodat artikelen niet tijdens het transport kunnen beschadigen. 
- Productverpakkingen dienen in een extra (verzend)doos verstuurd te worden. Verpak bijvoorbeeld de originele doos of apparaatkoffer in een omdoos zodat ook deze verpakking tijdens transport niet beschadigt. 
- Defecten van en/of onduidelijkheden van bepaalde artikelen kunnen rechtstreeks gemeld worden bij de technische dienst van een fabrikant / leverancier. Informeer daarom altijd vooraf per email naar de voorwaarden voor je retourzending.
- Voor retourzendingen vanuit het buitenland gelden andere voorwaarden, informeer daarom altijd vooraf per email naar de voorwaarden voor je internationale retourzending. Of bel de klantenservice: +31 (0) 43 455 2665
- Bij bestellingen die zijn geplaatst via de Landbouwwinkel.nl Partnershop zijn afwijkende en beperkte B2B retourvoorwaarden van toepassing. Dit is een B2B shop-in-shop oplossing, die uitsluitend voor zakelijke bestellingen door ondernemers is bestemd, zoals bevestigd bij aanmaken van het Partnershop account. Deze bestellingen vallen niet onder het herroepingsrecht. Het consumenten retourrecht is op deze bestellingen niet van toepassing. Retour is bij deze artikelen vaak niet, of slechts beperkt mogelijk. Informeer vooraf naar de mogelijkheden.
- Goederen die rechtstreeks van bij onze leverancier, fabrikant, of een extern magazijn geleverd zijn dienen niet teruggestuurd te worden naar Mechelen, maar naar een ander adres van het desbetreffende magazijn. Dit kan een adres in Nederland, België of Duitsland zijn. Informeer daarom altijd vooraf per email naar de voorwaarden voor jouw retourzending. Zendingen die naar een verkeerd adres worden geretourneerd worden tegen doorberekening van de magazijnverplaatsingskosten door ons doorgestuurd naar het juiste retourmagazijn.
- Ruilen van producten voor een alternatief product is niet altijd mogelijk, informeer naar de mogelijkheden.
- Verzegelde producten welke vallen onder een wettelijke uitzondering (waaronder producten met een beperkte houdbaarheid of hygiënische producten) kunnen niet geretourneerd worden als de verzegeling is verbroken.
- Maatwerk producten, artikelen die naar jouw specificaties zijn samengesteld en speciaal voor je gemaakte artikelen kunnen niet geruild worden.
- Zakelijke aankopen worden niet retour genomen. In sommige gevallen kan hiervan afgeweken worden, maar daar kunnen kosten aan verbonden zijn.
- Accu's en batterijen zijn uitgesloten van retour.

 
- Vermeld op het aan ons toegestuurde retourformulier:
       De reden van retour en gewenste actie:
       a. Voldoet niet aan de verwachting
       b. Past niet
       c. Defect/ niet volledig
       d. Foutief besteld
       e. Foutief geleverd
       f.  Anders
       Gewenste Actie (met toelichting):
       - Ruilen voor een ander product (artikelnr en omschrijving).
       - Crediteren (rekeningnr. en naam rekeninghouder vermelden)
  
 
Retourkosten 
Je kunt bij Landbouwwinkel.nl onder genoemde voorwaarden als consument jouw producten ruilen en/of retourneren binnen de zichttermijn. 
 
- Ruilingen en/of teruggaven door consumenten, die niet binnen 14 dagen worden aangemeld of teruggestuurd worden niet geaccepteerd en verwerkt. 
- De kosten voor het retourneren van bestelde en/of aangekochte artikelen zijn voor jouw rekening.
- Bij artikelen die door het niet degelijk verpakken van uw retourzending beschadigd zijn, worden kosten in rekening gebracht.
- (Arbeids)kosten voor het verwijderen van vuil van producten worden in rekening gebracht. Wij raden aan hier rekening mee te houden bij het passen of hanteren van producten. 
- Indien je de zending anders dan aangegeven naar Landbouwwinkel.nl stuurt, worden de hiervoor gerekende kosten aan jou in rekening gebracht. 
- Niet geaccepteerde goederen kunnen niet franco, na betaling van verzendkosten, naar je worden teruggestuurd. Als je na 15 dagen na ontvangst van het bericht “niet geaccepteerd” niet reageert, nemen wij aan dat je geen prijs meer stelt op het product. Het eigendom van het niet geaccepteerde artikel vervalt dan aan Landbouwwinkel.nl.
- Let op: bij onjuiste retourneringen worden gemaakte kosten in rekening gebracht.
- Zakelijke aankopen worden standaard niet retour genomen. In sommige gevallen kan hiervan afgeweken worden, met in acht name van door ons berekende retourkosten, door ons gemaakte verzendkosten, restockingfee (kan verschillen per artikel en bestelling, maar bedraagt doorgaans tenminste ca. 10-20% van het aankoopbedrag), administratie- en of orderkosten die afhankelijk zijn van aantal en aard van de goederen, doorberekende kosten van onze leveranciers en overige kenmerken van de bestelling. 
 
Retourpakket verzenden 
Als je aan de voorwaarden bij ruilen en/of retourneren voldoet, kan het pakket aan ons toegezonden worden. 
Zorg dat jouw retourzending degelijk verpakt is en het retourformulier in de doos cq. bij het product zit. Vermeld voor de duidelijkheid altijd het ordernummer, factuurnummer, afzendadres en eventueel retouradres.
 
Krijg je het aankoopbedrag terug na retoursturen van de goederen?
Als het een consumentenkoop betreft, dan heb je recht op creditering van het orderbedrag inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending. Deze verzendkosten worden enkel gecrediteerd, wanneer de gehele bestelling retour komt. We betalen binnen 14 dagen na aanmelding van de retourzending het verschuldigde bedrag terug. Standaard is dat middels dezelfde wijze als waarop jouw betaling heeft plaatsgevonden. In eerste instantie zoeken we natuurlijk samen met jou naar een goede oplossing zoals een nieuw of alternatief product. Indien gewenst kun je ook een tegoedbon of cadeaubon krijgen voor een nieuwe aankoop.
- In geval van creditering wordt het netto door ons ontvangen goederenbedrag gecrediteerd, onder eventuele inhouding van niet noodzakelijke schoonmaak-, vracht- en rembourskosten. Door ons gemaakte verzendkosten bij zakelijke aankopen of zakelijke levering van de goederen worden niet gecrediteerd. Bij consumenten aankopen worden de verzendkosten van de oorspronkelijke levering wel vergoed bij retourname. Gemaakte betalingskosten komen niet in aanmerking voor vergoeding. Door jou gemaakte verzend- en/of retourkosten zijn altijd voor jouw eigen rekening.
- Bij retourname buiten het herroepingsrecht worden door ons de daadwerkelijk gemaakte verzendkosten en retourkosten in mindering gebracht op het te verrekenen bedrag. Deze worden uitsluitend gecrediteerd wanneer er aantoonbaar grove fouten gemaakt zijn door Landbouwwinkel.nl. In dat geval zal Landbouwwinkel.nl het volledige bedrag inclusief alle kosten crediteren. Buiten de consumenten bedenktijd vallende artikelen (zakelijke aankopen) die speciaal voor je zijn besteld, zoals onderdelen, werktuigen en machines, kunnen niet zonder extra kosten worden geruild. Deze retourkosten zullen, indien de mogelijkheid voor retouren door ons toch wordt goedgekeurd, op het te crediteren aankoopbedrag in mindering worden gebracht. Landbouwwinkel.nl zal speciaal voor jou bestelde producten namelijk moeilijk meer kunnen verkopen of ook weer moeten retourneren en fabrikanten / toeleverancier(s) berekenen hiervoor retourkosten.
 
Mocht na het verwerken van jouw retouren een tegoed zijn ontstaan, dan wordt dit zo spoedig mogelijk, maar bij consumentenaankopen in elk geval binnen 14 dagen na aanmelding van je retour automatisch teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer. Vermeld dus altijd duidelijk je naam en IBAN rekeningnummer op het retourformulier. Bij vragen hierover neem je contact op met de klantenservice, bereikbaar op telefoonnummer: +31 (0) 43 455 2665
 
Voor de uitgebreide en aanvullende garantie en retourbepalingen verwijzen wij graag naar onze "Algemene Voorwaarden"